اهمیت دما برای قطعات قالب گیری تزریقی

- 2023-04-28-

اهمیت دما برای قطعات قالب گیری تزریقی

در فرآیند تولید محصولات پلاستیکی، قالب های تزریق را می توان به عنوان یک جزء فوق العاده مهم توصیف کرد. کیفیت قالب های تزریقی نه تنها به طور مستقیم به یکپارچگی محصولات پلاستیکی و دقت ابعاد مربوط می شود، بلکه هزینه تولید و مزایای اقتصادی شرکت ها را نیز تعیین می کند، بنابراین استفاده از فناوری پیشرفته مدرن برای تولید قالب های با کیفیت بسیار حیاتی است. .

این است که به قالب تزریق حفره تزریق تزریق قالب تزریق تزریق اندازه گیری دقیق مذاب پلاستیک، در نازل ویژه به مذاب تزریق گاز فشرده، گاز در بدن Rong جهت شکل پذیری کمتر به جلو، فشار مذاب برای پر کردن حفره و مذاب به فشار را حفظ کنید، زمانی که فشار گاز، زمان تزریق مناسب باشد، پلاستیک توسط گاز فشار روی دیواره حفره فشرده می شود و پس از خنک شدن مذاب پلاستیک و جامد شدن برای تخلیه گاز در حفره، قطعات پلاستیکی توخالی و کامل را تشکیل می دهد. ذوب شود، قالب را باز کنید تا از محصول خارج شوید.

کنترل دمای پردازش قالب گیری تزریقی نیز بسیار دقیق است که یک مرحله مهم و دشوار است، بنابراین توجه ویژه ای لازم است. حال بیایید نگاهی به کنترل دمای پردازش قالب گیری تزریقی بیندازیم.

1. فرآیند پر کردن قالب، هدایت حرارتی یک بعدی را اتخاذ می کند، و خنک کننده مربوطه نیز خنک کننده یک بعدی است.

2. پس از ورود سیال با دمای بالا، ظرفیت گرمایی ویژه و هدایت حرارتی خود محصول قالب‌گیری شده بدون تغییر باقی می‌ماند.

3. در فرآیند قالب گیری محصول، ساینده ها و قطعات پلاستیکی در یک میدان دمای ثابت هستند.

4. در یک میدان دمای ثابت، زمانی که دمای هسته برابر با دمای زمان تغییر شکل حرارتی پلاستیک باشد، کل چرخه خنک کننده به پایان می رسد. این همچنین نشان می دهد که نقاط حد بالا و پایین دو عملکرد دارند. با توجه به نیازهای مختلف قالب گیری تزریقی، دمای حد بالایی و پایینی آن نیز متفاوت است، بنابراین در بسیاری از موارد نیاز به تجزیه و تحلیل مسائل خاص است.

موارد فوق مقدمه مربوط به کنترل دمای پردازش قالب گیری تزریقی است. در فرآیند قالب گیری تزریق، کنترل دما بسیار مهم است، اگر کنترل دما خوب نباشد، به طور مستقیم بر کیفیت محصول تأثیر می گذارد. در اینجا می توانید درک ساده ای از قالب گیری تزریقی داشته باشید، زیرا بسیاری از قطعات قالب گیری تزریقی در زندگی ما بسیار مهم هستند، اما برای اطمینان از کیفیت محصول، کنترل پردازش بسیار مهم است، بنابراین امیدوارم این موارد بتواند به همه کمک کند.